04 sep

Inbound ontwikkelt software voor Techgeek.be

  • Bert Geens
  • geen commentaren
 

TechgeekTechgeek is een online review-website met heel veel ambitie. Met als doel het uitbouwen van een website met koopgidsen en reviews over zowat alle types producten die je op de markt kan vinden was het voor Techgeek cruciaal om te kunnen focussen op hun inhoud – zowel tekstueel als in videovorm – niet op hun website ontwikkeling.

Het Inbound-team werkte een innovatief systeem uit op basis van WordPress. Uiteindelijk werd heel wat automatisatie en AI-technologie gebruikt om een systeem te ontwikkelen dat onafhankelijk op zoek gaat naar de beste aanbieders voor de producten die de Techgeek-redactie bespreekt.

Thomas van Techgeek vat het zo samen:

Door de focus die Inbound wist te leggen op artificiële intelligentie kan ik en mijn redactie de focus houden op waar we goed in zijn: de inhoud. We gebruiken met WordPress een open source systeem; maar de aanpassingen die Inbound voor ons maakte zijn ons eigendom en zijn uniek op de markt. Daar zijn we niet alleen heel erg tevreden mee; maar ook heel erg trots op! Mijn redactie kan teksten schrijven en video’s monteren – de website doet al de rest automatisch voor ons. Op onze pagina over onze favoriete slowcookers zie je een mooi voorbeeld van hoe de website de producten die wij aanraden gaat zoeken bij de beste retailers op het net.

Inbound ging ook actief mee op zoek naar een oplossing die paste binnen ons budget en cashflow. Als startende website is investeren natuurlijk broodnodig; maar tegelijk een risico. Door de positieve houding van de mensen van Inbound vonden we een correcte manier om het budget en onze ambitie mooi op één lijn te brengen.

Voor Inbound was dit een uitdagend maar dankbaar project om aan mee te werken. We kijken er alvast erg naar uit om Techgeek.be te zien uitgroeien naar een vaste waarde op het Vlaamse internet!

09 aug

Inbound helpt Your Healthy Fix met website optimalisatie

  • Bert Geens
  • geen commentaren
 

Bij Inbound werken we graag aan het uitbouwen van de business van kleine en middelgrote ondernemingen. Toen we met Esther van Your Healthy Fix in gesprek kwamen merkten we meteen dat haar passie voor haar product en haar liefde voor gezondheid erg aanstekelijk werkte. Haar website is voor haar business erg belangrijk; maar is qua vindbaarheid erg slecht geoptimaliseerd.

Ons team gaat aan de slag met haar Shopify-site en kijkt er naar uit om de Belgische en buitenlandse consument kennis te laten maken met haar prachtige producten en boeiende tips. Hou dus zeker de website van Your Healthy Fix in de gaten; binnenkort zie je zeker de eerste leuke updates verschijnen!

Your Healthy Fix

26 jul

Inbound ontwikkelt merkidentiteit Thee.be

  • Bert Geens
  • geen commentaren
 

We vinden het altijd leuk mee betrokken te worden bij nieuwe e-commerceprojecten. Voor de lancering van een nieuwe theewebwinkel Thee.be ging Inbound aan de slag om een logo en een minimalistisch kleurenpalet te ontwerpen.

Na enkele revisies werd uiteindelijk gekozen voor volgende optie:

Duocolor Logo Thee.be

De website en bijhorende webwinkel zijn nog niet online; maar we zijn ervan overtuigd dat het team achter de webshop alles in huis heeft om van Thee.be dé nieuwe winkel voor theeliefhebbers op het net te maken.

Ben je zelf een grote theeliefhebber? Volg dan zeker Thee.be op Facebook voor alle updates in verband met hun lancering die zeker nog in 2020 zou moeten gebeuren.

20 jul

Real Vapor ontwikkeling door Inbound

  • Bert Geens
  • geen commentaren
 

Ons werk voor Vaporshop en Vaporcenter heeft nu ook voor een tweede grote klant uit de sector van de elektronische sigaretten geleid. We ontwikkelden niet alleen het webplatform maar ook de facturatiesoftware voor het Veurnese bedrijf REAL VAPOR, een groothandel in e-sigaretten en e-liquids.

Het systeem is helemaal op maat gemaakt en specifiek op vraag van Real Vapor voorzien van enkele speciale features.

real vapor groothandel

In de toekomst plannen we deze ontwikkeling niet alleen te ondersteunen maar ook verder uit te bouwen als Real Vapor doorgroeit op de Belgische markt.

22 apr

Wij gaan verhuizen!

 

Na een druk 2016 hebben we begin 2017 besloten om samen met onze grootste klant, TB Shops, te verhuizen naar een groter pand op de Boomsesteenweg te Schelle. In de loop van de maand mei trekken we met het hele team naar het voormalige bedrijfspand van Touring Glass op de A12, tegenover San Marco Village.

Niet alleen zal dit ons mogelijk maken om verder te groeien, maar de communicatie met de mensen van TB Shops, BMT Retail en Hi-Lo-Yo zal ook heel wat organisatorische verbetering met zich mee brengen.

Een klein voorsmaakje van het pand kan je hieronder vinden.

Boomsesteenweg 10, 2627 Schelle

Het juiste adres: Boomsesteenweg 10, 2627 Schelle.

30 apr

Enkel updates vanuit Edegem…

 

nieuws van InboundDe laatste maanden is deze blog net iets minder goed up to date gehouden dan gepland. Zoals zo vaak in webbureaus is de eigen website in superdrukke periodes al snel iets wat op de achtergrond verdwijnt. Hoewel onze focus natuurlijk op de websites en webprojecten van onze klanten liggen is het natuurlijk ook aan ons om het goede voorbeeld te geven…

Bij deze dus: een kleine update van enkele projecten waar we mee bezig zijn of die recent zijn afgerond.

20 mrt

Bevindingen van stagair Jordi

  • Jordi
  • geen commentaren
 

Op 2 februari 2015 ben ik mijn stage begonnen bij Inbound. Mijn skills op gebied van coderen waren eerder beperkt. Daarom had ik voor Inbound gekozen en niet voor bijvoorbeeld een reclamebureau, waar ik veel werk zou kunnen verrichten maar weinig zou bijleren. Bij Inbound heb ik veel bijgeleerd over de werkelijke workflow van web developing. Ik heb projecten van start tot finish kunnen volgen. Bij Inbound heb ik een idee zien evolueren tot een website en of zelfs een volledig platform. De 2 developers Frederik & Laurent hebben me geleerd gestructureerd te werken. Ze hebben me ook enkele handige tools geleerd waardoor ik dingen sneller en makkelijker kan doen. Bert (CEO) is een echte motivator, hij is heel erg begaan met zijn personeel en is een harde werker. Bert zorgt er ook voor dat de sfeer op kantoor goed zit. Dit doet hij door bijvoorbeeld elke middag een partijtje Uno te spelen. De sfeer bij Inbound is hierdoor goed en er is op kantoor plaatst voor een grapje en een spelletje.

Wat ik onthoud van mijn stage bij Inbound is dat een goede sfeer op kantoor ervoor zorgt dat het personeel graag komt werken en dus ook beter zal presteren. Wat ik voor mezelf onthoud kan ik hier niet allemaal neerschrijven want dan maak ik deze post te lang. Ik heb enorm veel bijgeleerd op verscheidene vlakken en dat ik dit voor de rest van mijn nog jonge carrière graag meenemen.

Op www.JordiWydooghe.be kan je alleszins wat meer informatie vinden over de projecten die ik mee voor mijn rekening nam tijdens mijn stage.

26 sep

Online content: Wat, waarom, hoe?

 

Een website is meestal hét uithangbord van uw bedrijf online en daarom is het van belang dat

  • De bezoekers van uw website aangetrokken worden en niet afgestoten worden
  • Mensen ook effectief op uw uithangbord terechtkomen.

Als we een website volledig ontleden zien we twee verschillende elementen: De opbouw en ontwerp van je website enerzijds, en woorden, teksten, afbeeldingen,… ofwel content anderzijds. Hoewel beide elementen meestal los staan van elkaar, zijn ze beide essentieel voor een goede website. In deze blogpost wordt voornamelijk dieper in gegaan op de content van een website en waarom het belangrijk is goede content te hebben.

content planIdeaal lijkt het om met de definitie van content te beginnen. Woordenboeken leren ons dat content ‘hetgene is dat je op een website, in een publicatie of in een database vindt’. ‘Hetgene’ is zeer breed en houdt niet alleen de teksten die je op je website plaatst in, maar ook de foto’s, video’s,… Bij een goede contentstrategie is het dan ook belangrijk dat met al de elementen rekening wordt gehouden.

Het spreekt ook voor zich dat in de moderne maatschappij mensen niet meer op zoek zijn naar duffe, droge, hersenloze reclame voor je bedrijf of product maar mensen eerder op zoek zijn naar nuttige en relevante informatie. Een website moet daardoor dus voorzien zijn van de nodige relevante content. Content marketing is daardoor misschien wel dé belangrijkste hedendaagse marketingvorm.

11 aug

Hreflang implementatie nu ook eindelijk debugbaar

 

google-webmaster-toolsIndien je je site weet aan te bieden in verschillende landen en/of taalgebieden heb je meer dan waarschijnlijk al wel eens gehoord van de hreflang metatag. Zoniet, kort gezegd geeft deze tag aan Google iedere taalversie van een bepaalde webpagina aan zodat de kans dat een bezoeker de (voor hem of haar) gepaste taal van een webpagina te zien krijgt vergroot. Wens je toch wat meer details te leren over deze hreflang tag, kan je alvast terecht op de bovenstaande hyperlink.

De implementatie ervan is echter niet 100% straightforward, en je moet dus wel goed weten wat je doet! Een foutieve implementatie kan immers ook nadelige gevolgen hebben. Google is dan ook niet doof gebleven voor de vele klachten die ze hierover hebben ontvangen en vorige maand hebben ze binnen Google Webmaster Tools dan ook een nieuwe feature gelanceerd. Deze stelt je in staat om je eigen implementatie ervan te debuggen, zodat je kan uittesten of Google de hreflang tags wel correct interpreteert. In het luik “International Targeting” krijg je daar tegenwoordig dus een soort van foutenlijst, zodat je meteen ziet waar de eventuele problemen zich voordoen. Tot op heden vaak voorkomende problemen met de hreflang tag waren:

  • Geen return links: Indien taalversie A naar taalversie B verwijst, moet taalversie B op zijn beurt weer naar taalversie A verwijzen. Zoniet is het goed mogelijk dat Google dit verkeerd interpreteert!
  • Foutieve hreflang waardes: De waarde van de tag moet in een correct formaat opgegeven worden (hetzij in ISO 639-1, hetzij in ISO 3166-1 Alpha 2). Voordien wist je dus niet zeker of je tag wel juist was ingevuld, vanaf heden kan je dus eenvoudig zien of je daar eventueel een fout hebt gemaakt.

Moest je ondanks alles toch nog vragen hebben over jouw internationale website, kan je ons ook steeds om hulp vragen!

 

 

07 aug

De 4 belangrijkste elementen van een e-mailcampagne

 

Waarom een e-mailcampagne?

Je hebt als bedrijf een doel voor ogen en je wil er voor zorgen dat een zo groot mogelijk deel van je publiek getriggerd wordt zodat jij je doel behaalt. Klinkt allemaal zeer logisch, maar hoe bereik je het best dit publiek?

apenstaartjeLaten we als voorbeeld het fictieve bedrijf ‘Knijpers’ nemen, een online winkel gespecialiseerd in wasknijpers. Knijpers heeft een heel nieuw gamma aan wasknijpers in de mooiste kleurtjes en de nieuwste materialen en zou dit heel graag delen met de buitenwereld. Een TV- en/of radiocampagne kost veel en is voor dit doel inefficiënt. Je kan er natuurlijk voor zorgen dat door een goede SEO-campagne of SEA-campagne je nieuwe gamma mooi zichtbaar is op Google, maar niet iedereen Googlet dagelijks naar wasknijpers natuurlijk.

Wat mensen quasi wel dagelijks lezen daarentegen zijn hun mails. En terwijl dit vroeger vooral ’s avonds werd gelezen ontvangen en lezen mensen steeds vaker hun e-mails via smartphones en tablets.