18 okt

Hoe schrijf je goed converterende SEO descriptions met Jarvis.ai?

 

Het schrijven van een aantrekkelijke korte beschrijving van je pagina’s in de zoekmachines is bijzonder belangrijk voor de SEO van je website! Deze kleine “snippets tekst” vertellen potentiële bezoekers namelijk kort waarover je pagina gaat en proberen hen daarin te overtuigen dat jouw website de informatie heeft die ze zoeken. Het schrijven van een goed converterende beschrijving is ook niet vanzelfsprekend. Het heeft een beetje weg van posten op Twitter: in slechts 160 tekens moet je zoveel mogelijk je boodschap zien over te brengen en potentiële bezoekers warm te maken.

We zien vaak mensen de fout maken om wel (terecht) veel werk te steken in het optimaliseren van paginatitels, hoofdingen, url’s maar tegelijkertijd absoluut geen aandacht te besteden aan de meta descriptions van een pagina. Dit kan namelijk een bijzonder groot verschil maken!

Heb je zelf geen supercreatieve pen die strooit met overtuigende paginatitels en beschrijvingen, dan zijn er gelukkig wel een heleboel tools op het web te vinden die je hierbij kunnen helpen. Jarvis.ai is er bijvoorbeeld een hele goede en kan daarnaast ook gebruikt worden om website teksten, Facebook of Google ads, social media posts, e-mails of andere content te genereren met de hulp van AI.

We hebben de tool zelf ook reeds een tijdje gebruikt en de kwaliteit van de teksten die je terugkrijgt is eigenlijk echt wel indrukwekkend hoog, ook voor Nederlandstalige content. Een abonnement op Jarvis.ai is op zich niet supergoedkoop (99$ per maand),  maar gezien de functionaliteit die je ervoor terug krijgt haal je die kost er wel snel terug uit. Een goede copywriter heeft namelijk ook zijn prijs.

Wil je meer weten over hoe je je meta descriptions met Jarvis naar een hoger niveau kan tillen, check dan zeker onderstaande video!

10 apr

Crocoblock (Jet Elements) voor WordPress: waarom Inbound er graag mee werkt

 

Zoals jullie misschien al wel weten zijn we zeer grote fan van het open-source CMS van WordPress. Het is snel, gebruiksvriendelijk, zeer gemakkelijk op te zetten en heeft een gigantische bibliotheek met gratis en betalende plugins om de reeds bestaande functionaliteit verder uit te breiden. Ook al blijft dit sterk afhankelijk van de precieze noden en wensen van de klant, het gros van onze website projecten worden tegenwoordig ontwikkeld in WordPress en onze klanten zijn er bovendien ook zeer tevreden over!

Intussen mogen we – talloze projecten in WordPress later – wel zeggen dat we bijzonder veel ervaring hebben opgedaan met een heleboel plugins uit de WordPress repository. Zeker niet alle plugins bleken even goed te doen wat ze beloofden maar door deze ervaring hebben we intussen wel enkele vaste plugins waar we vaak beroep op doen en waarvan we weten dat ze zeker kwaliteit bieden voor hun geld.

Elementor Pro

Elementor Pro en Crocoblock zijn twee goede voorbeelden van dergelijke plugins. De eerste is een bijzonder populaire drag-and-drop pagebuilder voor WordPress die het mogelijk maakt om zonder veel technische kennis prachtige web pagina’s samen te stellen. Dat maakt dat deze dus ook gemakkelijk door onze klanten met minder technische kennis kan gebruikt worden.

Bovendien kan je met de betalende versie van Elementor (de pro versie dus) zelfs een heel thema van 0 beginnen opbouwen of bepaalde onderdelen (header of footer) gaan redesignen. En dit zonder een regel code te moeten schrijven.

Elementor heeft daarnaast ook een zeer developer-friendly API wat we ten zeerste toejuichen. Dit stelt ons in staat om onze eigen widgets te programmeren zodat deze kunnen ingeladen worden in de Elementor pagebuilder. Hier heb je uiteraard wel enige technische kennis voor nodig, maar daarvoor kunnen onze klanten steeds op ons rekenen!

Crocoblock

Crocoblock WordPress

Ook al heeft de betalende Pro versie van Elementor een heleboel features in het aanbod, bestaan er een heleboel plugins die de functionaliteiten van Elementor nog verder uitbreiden. Op die manier kan je echt zeer mooie dingen doen met de page builder. Crocoblock is er zo één van en is in onze ogen één van de beste op dit moment.

Crocoblock is niet echt één plugin op zich, maar bestaat uit 18 verschillende Elementor plugins. Je kan ervoor opteren om deze individueel aan te schaffen, maar je kan ze ook allemaal tegelijk aan een voordelige bundelprijs kopen. Als je er verschillende plugins van wenst te gebruiken en ook op meerdere websites raden we dat ook echt wel aan.

Hieronder vind je onze favoriete plugins van CrocoBlock.

Deze bevat een heleboel extra custom widgets om je pagina’s nog meer uitstraling te geven. Er zijn bijvoorbeeld een heleboel interactieve widgets te vinden, een weerwidget alsook een countdown timer. Neem ook een kijkje in de volledige lijst met widgets: https://crocoblock.com/plugins/jetelements/

Bekijk JetElements

Met de JetBooking plugin kan je zeer gebruiksvriendelijke “rental” of “boeking” sites maken. Een appartement aan de zee verhuren of een hotel dat een bookingsysteem zoekt voor het verhuren van hun kamers kan dit perfect met de JetBooking module.

Bekijk JetBooking

Veel webshops die we opleveren hebben we ontwikkeld in de gratis Woocommerce extensie van WordPress. Afhankelijk van de precieze vereisten kiezen we er al dan niet voor om het design van de webshop te doen met JetWooBuilder. Deze helpt ons om in het oog springende productpagina’s te ontwerpen zodat de productcatalogus nog mooier naar buiten komt. Deze module dient enkel en alleen om de layout van de Woocommerce pagina’s aan te passen.

Bekijk JetWooBuilder

Met JetSmartFilters kan je een geavanceerd filtersysteem maken om te zoeken in producten, posts of eender welk type post je gebruikt op je WordPress website. Een veelgebruikte usecase is het filteren op producten binnen een Woocommerce webshop. Met JetSmartFilters kan je bijvoorbeeld een supersnelle filter maken om bijvoorbeeld te zoeken naar producten binnen een bepaalde categorie, prijscategorie of kleur. Met de hulp van Elementor kan je deze filter ook volledig stylen naar je voorkeuren.

Bekijk JetSmartFilters

Tot slot willen we ook nog de JetMenu plugin meegeven. Vaak is de beschikbare ruimte voor je navigatiemenu’s niet ongelimiteerd en wil je vermijden dat je bezoekers door een hele wirwar van submenu’s moeten navigeren om te vinden wat ze zoeken. Een groter en overzichtelijk “megamenu” zou je hierbij wel kunnen helpen. Zo kan je bijvoorbeeld veelgekochte producten in je webshop reeds tonen in een item van je navigatiemenu.

Bekijk JetMenu

Dit was echter slechts een kleine selectie van alle plugins die Crocoblock ter beschikking heeft en die wij al meermaals hebben gebruikt bij enkele gerealiseerde projecten. Bezoek zeker hun site ook eens want misschien zit er wel een handige plugin die je kan gebruiken voor je volgende website project. Of misschien is je interesse gewekt om met ons samen te werken en je volgende site door ons te laten ontwikkelen met Crocoblock? Neem dan gerust ook eens vrijblijvend contact met ons op via onze contactpagina!

21 mrt

Inbound ontwikkelt Nasma.be – Spirituele Webwinkel

  • Bert Geens
  • geen commentaren
 

Inbound ontwikkelde recent de e-commerce website van Nasma.be, een splinternieuwe spirituele webwinkel die zich focust op de groeiende markt van edelstenen, wierook, essentiële oliën en allerhande andere spirituele producten en accessoires. Zelfs de biologische thee van Ambar Tea vond zijn weg naar Nasma.

Nasma Spirituele WebwinkelHet doel van de ontwikkeling was simpel: de klant wenste een aangename, snelle en vooral overzichtelijke website voor hun gigantische gamma aan producten. Door slim gebruik te maken van filters, productcategorieën en een efficiënte zoekfunctie zijn we daar mooi in geslaagd.

Achterliggend maakt Nasma.be gebruik van WordPress en WooCommerce, een combinatie die voor ons team natuurlijk weinig geheimen kent. De website wordt verder professioneel gehost op de cloudomgving van Kinsta.

Nasma volgen

Interesse in Nasma? Volg hen dan zeker op Facebook en via hun Instagrampagina. Heb je vragen? Door de integratie van een WhatsApp chatfunctie kan je supermakkelijk vragen stellen aan de klantendienst van Nasma, op jouw tempo! Wij wenen hen alvast superveel succes met de lancering van hun nieuwe webwinkel!

09 mrt

Inbound werkt samen met Kinsta WordPress Hosting

 

Het kiezen van de juiste hosting is de eerste stap bij het ontwikkelen van elke website. Voor onze WordPress klanten kiezen we de premium hosting van Kinsta, voor hun snelle servers en betrouwbaarheid.

Wat is Kinsta Hosting?

Kinsta is een managed WordPress hosting die alles wat te maken heeft met beheer van de hosting, inclusief instellingen en up-to-date houden voor zich neemt. De technologieën die Kinsta gebruikt in zijn hosting zijn de meest recente en betrouwbare die je kan terugvinden op de markt en hun support is geweldig.

Reden om voor Kinsta managed hosting te kiezen

Kinsta host op Google Cloud Platform

Wanneer je wilt gebruik maken van de schaalbaarheid en de prestaties van het Google Cloud netwerk, maar zelf niet weet hoe er aan te beginnen of waarbij je de instellingen automatisch het beste wilt, dan is Kinsta zeker voor jou. Niet alleen zorgen ze er voor dat je server razendsnel laad, maar ook de beveiliging bij het Google Cloud netwerk is belangrijk. Kinsta zorgt zelf nog eens voor extra beveiliging en garanderen zelfs dat wanneer je website gehackt wordt, dat ze de hack zelf en gratis oplossen.

kinsta hostingKinsta CDN is indrukwekkend

De kinsta hosting pakketten bevatten allemaal een Content Delivery Network (CDN) dat je website sneller doet laden over heel de wereld. Heb je bezoekers uit verschillende landen, dan zal Kinsta er voor zorgen met zijn CDN dat alle assets van een server dichtbij worden geladen. Dit zorgt er voor dat een website met veel afbeeldingen, javascript en styling een pak sneller laad. Ook zorgt dit er voor dat de website minder belast wordt en dus meer zal kunnen focussen op de informatie weer te geven. Zeker een pluspunt voor e-commerce websites.

Kinsta Caching

Caching zorgt er voor dat statische pagina’s sneller worden weer gegeven door ze niet altijd helemaal opnieuw te genereren. Bij Kinsta heb je geen extra caching plugins nodig aangezien ze zelf al zorgen voor de meest optimale caching van je WordPress pagina’s.

 

04 sep

Inbound ontwikkelt software voor Techgeek.be

  • Bert Geens
  • geen commentaren
 

TechgeekTechgeek is een online review-website met heel veel ambitie. Met als doel het uitbouwen van een website met koopgidsen en reviews over zowat alle types producten die je op de markt kan vinden was het voor Techgeek cruciaal om te kunnen focussen op hun inhoud – zowel tekstueel als in videovorm – niet op hun website ontwikkeling.

Het Inbound-team werkte een innovatief systeem uit op basis van WordPress. Uiteindelijk werd heel wat automatisatie en AI-technologie gebruikt om een systeem te ontwikkelen dat onafhankelijk op zoek gaat naar de beste aanbieders voor de producten die de Techgeek-redactie bespreekt.

Thomas van Techgeek vat het zo samen:

Door de focus die Inbound wist te leggen op artificiële intelligentie kan ik en mijn redactie de focus houden op waar we goed in zijn: de inhoud. We gebruiken met WordPress een open source systeem; maar de aanpassingen die Inbound voor ons maakte zijn ons eigendom en zijn uniek op de markt. Daar zijn we niet alleen heel erg tevreden mee; maar ook heel erg trots op! Mijn redactie kan teksten schrijven en video’s monteren – de website doet al de rest automatisch voor ons. Op onze pagina over onze favoriete slowcookers zie je een mooi voorbeeld van hoe de website de producten die wij aanraden gaat zoeken bij de beste retailers op het net.

Inbound ging ook actief mee op zoek naar een oplossing die paste binnen ons budget en cashflow. Als startende website is investeren natuurlijk broodnodig; maar tegelijk een risico. Door de positieve houding van de mensen van Inbound vonden we een correcte manier om het budget en onze ambitie mooi op één lijn te brengen.

Voor Inbound was dit een uitdagend maar dankbaar project om aan mee te werken. We kijken er alvast erg naar uit om Techgeek.be te zien uitgroeien naar een vaste waarde op het Vlaamse internet!

09 aug

Inbound helpt Your Healthy Fix met website optimalisatie

  • Bert Geens
  • geen commentaren
 

Bij Inbound werken we graag aan het uitbouwen van de business van kleine en middelgrote ondernemingen. Toen we met Esther van Your Healthy Fix in gesprek kwamen merkten we meteen dat haar passie voor haar product en haar liefde voor gezondheid erg aanstekelijk werkte. Haar website is voor haar business erg belangrijk; maar is qua vindbaarheid erg slecht geoptimaliseerd.

Ons team gaat aan de slag met haar Shopify-site en kijkt er naar uit om de Belgische en buitenlandse consument kennis te laten maken met haar prachtige producten en boeiende tips. Hou dus zeker de website van Your Healthy Fix in de gaten; binnenkort zie je zeker de eerste leuke updates verschijnen!

Your Healthy Fix

26 jul

Inbound ontwikkelt merkidentiteit Thee.be

  • Bert Geens
  • geen commentaren
 

We vinden het altijd leuk mee betrokken te worden bij nieuwe e-commerceprojecten. Voor de lancering van een nieuwe theewebwinkel Thee.be ging Inbound aan de slag om een logo en een minimalistisch kleurenpalet te ontwerpen.

Na enkele revisies werd uiteindelijk gekozen voor volgende optie:

Duocolor Logo Thee.be

De website en bijhorende webwinkel zijn nog niet online; maar we zijn ervan overtuigd dat het team achter de webshop alles in huis heeft om van Thee.be dé nieuwe winkel voor theeliefhebbers op het net te maken.

Ben je zelf een grote theeliefhebber? Volg dan zeker Thee.be op Facebook voor alle updates in verband met hun lancering die zeker nog in 2020 zou moeten gebeuren.

20 jul

Real Vapor ontwikkeling door Inbound

  • Bert Geens
  • geen commentaren
 

Ons werk voor Vaporshop en Vaporcenter heeft nu ook voor een tweede grote klant uit de sector van de elektronische sigaretten geleid. We ontwikkelden niet alleen het webplatform maar ook de facturatiesoftware voor het Veurnese bedrijf REAL VAPOR, een groothandel in e-sigaretten en e-liquids.

Het systeem is helemaal op maat gemaakt en specifiek op vraag van Real Vapor voorzien van enkele speciale features.

real vapor groothandel

In de toekomst plannen we deze ontwikkeling niet alleen te ondersteunen maar ook verder uit te bouwen als Real Vapor doorgroeit op de Belgische markt.

22 apr

Wij gaan verhuizen!

 

Na een druk 2016 hebben we begin 2017 besloten om samen met onze grootste klant, TB Shops, te verhuizen naar een groter pand op de Boomsesteenweg te Schelle. In de loop van de maand mei trekken we met het hele team naar het voormalige bedrijfspand van Touring Glass op de A12, tegenover San Marco Village.

Niet alleen zal dit ons mogelijk maken om verder te groeien, maar de communicatie met de mensen van TB Shops, BMT Retail en Hi-Lo-Yo zal ook heel wat organisatorische verbetering met zich mee brengen.

Een klein voorsmaakje van het pand kan je hieronder vinden.

Boomsesteenweg 10, 2627 Schelle

Het juiste adres: Boomsesteenweg 10, 2627 Schelle.

30 apr

Enkel updates vanuit Edegem…

 

nieuws van InboundDe laatste maanden is deze blog net iets minder goed up to date gehouden dan gepland. Zoals zo vaak in webbureaus is de eigen website in superdrukke periodes al snel iets wat op de achtergrond verdwijnt. Hoewel onze focus natuurlijk op de websites en webprojecten van onze klanten liggen is het natuurlijk ook aan ons om het goede voorbeeld te geven…

Bij deze dus: een kleine update van enkele projecten waar we mee bezig zijn of die recent zijn afgerond.