Men beweert wel eens dat “slechte reclame ook reclame is”, maar op het internet is die uitspraak toch echt niet meer van toepassing. U mag daar nog zo mooi staan pronken bovenaan op de eerste pagina van de zoekresultaten met uw website, als de twee resultaten onder u “slechtste service ooit” of “nooit meer koop ik daar” koppen, is dat absoluut nefast voor uw bedrijf.
U zal maar net de pech hebben dat toevallig die twee klanten waar het mis ging een grote blog hebben of graag allerlei fora bezoeken waar ze hun mening kunnen vertellen. Uw naam wordt zo bezoedeld, terwijl u de laatste tijd eigenlijk geen problemen meer hebt gehad met klanten. Gelukkig kunnen we hier dankzij online reputatiemanagement iets aan verhelpen.
Het doel is om mensen naar positief nieuws over u te leiden. Dit gaan we doen door de zoekresultaten die naar u leiden grondig te bekijken. We analyseren de resultaten die verschijnen, en kijken of we hier en daar dingen kunnen verbeteren. We doen dit op drie manieren:
- Informatie die flagrant onjuist is, wordt rechtgezet.
- Problemen die gemeld werden op blogs, fora, … krijgen feedback, zodat men ook weet dat iemand met het probleem bezig is.
- Sociale media kanalen worden gescand en eventuele aandachtspunten communiceren we naar u toe.
We doen dit niet met maffiapraktijken, maar door op een eerlijke manier controle te nemen over de eerste pagina van de zoekresultaten. Op langere termijn zou de brug tussen hoe uw bedrijf wil overkomen en hoe mensen u zien op het internet dan moeten geslagen zijn.