20 mrt

Dat SEO copywriting meer is dan zomaar wat trefwoorden spuien zonder deftige samenhang, daar heb ik jullie hopelijk van kunnen overtuigen. Vaak komen klanten echter met de vraag af of we de teksten op hun website eens kunnen bekijken en verbeteren daar waar nodig. Ze hebben er zelf veel tijd in gestopt ooit, of zijn best tevreden met hun content en beseffen niet wat betere content voor hen zou kunnen doen.

In de praktijk kan dit echt bijna nooit. Je moet hier een onderscheid maken tussen puur taalkundig verbeteren enerzijds en optimaliseren anderzijds. Natuurlijk is het mogelijk om een tekst na te lezen en de taalfouten eruit te halen. Corrigeren van samenstellingen, de klassieke dt-regel waar zo veel tegen gezondigd wordt of punctuatie Copywriterkunnen perfect. Maar dat doet natuurlijk nog niets voor de leesbaarheid en zoekmachineoptimalisatie van de tekst.

Die twee, dat is een ander paar mouwen. Eigenlijk zelfs twee afzonderlijke mouwen: hoewel de beide heel nauw met elkaar verbonden zijn, moeten ze ook los van elkaar kunnen gezien worden. Een tekst moet goed leesbaar zijn voor wie er ook op terecht komt, en goed geoptimaliseerd om gevonden te worden.

Concreet komt het er dus op neer dat de tekst van de klant kan dienen als basis: de trefwoorden, de toon en wat er moet gezegd worden komt hieruit. Maar hoe het van daar verder verloopt, wat in alinea’s bij elkaar terecht komt en wat apart wordt vermeld, dat is een volledig nieuw verhaal.

Zin om ons een voorzet te geven met jouw content? Doen! Ik ben zeker dat we er iets tof van kunnen maken! Contacteer ons!

Geef een reactie