14 feb

“Met de deur in huis vallen” gebeurt wel eens tijdens lezingen of besprekingen, om zo weinig mogelijk tijd te verliezen en meteen to the point te komen. Je hoort mensen dat soms verontschuldigend gebruiken bij de start van hun verhaal: Pen Foto“Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, zeker?” – en door die zin te gebruiken, vallen ze per definitie eigenlijk niet meer met de deur in huis, want ze kondigen aan dat ze het gaan doen.

Op het internet wordt echter wel die fout gemaakt. Vaak zelfs. De homepage gaat over bedrijf x, geeft onmiddellijk een paar recente ontwikkelingen weer, of de bedrijfshistorie, maar er wordt wel eens over het hoofd gezien dat een korte en bondige inleiding voor de bezoeker veel meer kan doen. Op een webshop staan een boel artikelen gepresenteerd, maar welke materialen je nu in grote lijnen kan vinden is ook handig om weten en wordt vaak over het hoofd gezien. Bezoekers komen niet altijd mooi binnen via de homepage (misschien kwamen ze wel terecht op je “shareable content”, en blijven ze uit nieuwsgierigheid even hangen).

Verlies geen bezoekers in eindeloze teksten of nietszeggende berichten voor een leek. Vertel hen meteen wie je bent en wat je doet, kort en bondig.

Tagline

Zet op de homepage naast je logo een slogan of tagline die je diensten omschrijft. Op de Inbound homepage zal je zien dat we het wel heel erg kort hebben gehouden: wij doen “internetcommunicatie”. Niemand hoeft zich af te vragen waar wij ons precies mee bezighouden.

Slider

Een slider is een mooie manier om meteen al je key features samen te vallen. Wij gebruiken er op onze homepage 3, waarin we samenvatten wat onze diensten inhouden en de focus leggen op onze sterke kanten. Een leuke foto en een opsomming maakt het makkelijk om lezen. Wie bewegende beelden te druk vindt of niet vindt aansluiten bij zijn business, kan kiezen voor een mooie banner.

Samenvatting

Onder onze slider zie je meteen onze 3 pijlers benoemd – een lijn die we ook doortrekken op de rest van de website. Een simpele, begrijpbare zin, van waaruit een bezoeker meteen door kan klikken naar waar hij wilt.

Je kan ook kiezen voor één van de drie manieren natuurlijk, maar vertellen wat je doet (en zorgen dat eventueel een van de dingen terugkomt op elke pagina, zoals onze tagline) is erg handig!

Geef een reactie