Websites worden steeds meer een uitgebreide tool die binnen uw organisatie en naar buiten toe een centrale plaats inneemt. Veel websites zijn stevige brokken code en afbeeldingen, die soms maken dat de eindgebruiker geen optimale ervaring meer heeft bij het bezoeken van uw website. Niet alleen komt dit niet zo professioneel over, het kan, zeker voor e-commerce websites of websites in de technische wereld, zorgen voor klanten die afhaken en zelfs een negatief beeld aan uw organisatie overhouden.
Ook de zoekmachines vinden het belangrijk dat een website snel en vlot geladen wordt. Google heeft al, bij monde van Matt Cutts, openlijk toegegeven dat ze de snelheid van een website als een factor gebruiken bij het bepalen van de volgorde van de natuurlijke zoekresultaten.
Een snelle website is dus belangrijk, en moet iets zijn waaraan gedacht wordt van bij het begin van elk website development of internet marketing project. Bij Inbound zijn we gespecialiseerd in het toepassen van de “best practices” op het gebied van website laadtijden. Onze websites maken onder andere gebruik van:
- Browser caching
- Database caching
- Inladen van centrale bestanden via centrale diensten zoals de Google Libraries.
- Het gebruiken van een Content Delivery Network voor het aanbieden van statische inhoud
- Afbeelding optimalisatie: het kiezen van het juiste formaat voor elke individuele afbeelding
- Compressie van logge data
- Optimalisatie van de web hosting omgeving
- Enzovoort…
Heb je zelf problemen met een trage website, of wil je kijken in hoeverre jullie website beter kan presteren en zo de gebruiker en de zoekmachines een betere ervaring kan bezorgen? Neem met ons contact op, en we kijken graag samen met jou waar jullie website nog problemen heeft, en hoe we deze snel en krachtdadig kunnen aanpakken.
[…] manieren om je website sneller te maken. Ik vermeldde Content Delivery Networks al even in een blogpost in januari en vandaag bekijken we er twee in wat meer detail: MaxCDN en CloudFlare. Bij Inbound gebruiken we, […]