23 jul

bloggenBij een goede marketingstrategie hoort ook een goede online marketingstrategie en een vaak onderschat onderdeel van die online strategie is bloggen.

We zetten voor u 6 redenen op een rijtje waarom u best een blog meeneemt in uw online strategie.

1. Het publiek leert uw bedrijf beter kennen

Bedrijven zijn vaak bekend qua naam maar dikwijls weten mensen niet wat een bedrijf concreet doet. Interessante en leuke nieuwsfeiten posten en die linken aan producten of diensten van uw bedrijf is een goede manier om mensen kennis te laten maken met uw bedrijf. Een blog is dan ook een goede drempel naar de rest van uw website.

2. Bloggen brengt uw bedrijf naar voren als expert

Zeker als u (één van de) enige bent in uw vakgebied dat blogt kan u zo uw bedrijf als autoriteit op de kaart zetten. Bloggen over recente onderwerpen toont bovendien ook aan dat u mee bent met de laatste trends en doet het vertrouwen in uw bedrijf groeien.

3. Een goede blogpost wordt ook vaker gedeeld

Of het nu over lichte en grappige of net interessante en serieuze content gaat, als een blogpost uw publiek aanspreekt zullen ze sneller geneigd zijn dit te delen op andere sociale media en zo vergroot u de bekendheid van uw bedrijf. Blogs zijn vaak ook voorzien van sociale plug-ins waardoor het delen van uw artikel nog eenvoudiger wordt en uw lezers uw naam ook verspreiden onder hun publiek.

4. Bloggen is zeer interessant voor SEO-doeleinden

Sociale MediaGoogle beloont met zijn algoritme websites waar regelmatig nieuwe content op verschijnt. Bovendien werken goede blogposts ook belonend voor uw website omdat ze vaker gedeeld worden op andere websites en sociale media. Hiermee kan je relatief makkelijk je linkprofiel en de sociale signalen die Google meeneemt in z’n algoritmes beïnvloeden op een natuurlijke manier!

5. Bloggen is een goede motor voor innovatie

Wanneer uw publiek reageert op uw posts en er relevante discussies ontstaan, werkt dit ook inspirerend voor uw bedrijf. Er ontstaan zo vaak nieuwe inzichten die meegenomen kunnen worden op strategisch en operationeel vlak.

6. Bloggen is niet duur en niet tijdsintensief

Het is niet moeilijk om een blogging module te voorzien op uw website en is vaak al voorzien. Bovendien kan een nieuwe post maken al in enkele minuten aangezien u zelf een onderwerp bepaalt dat boeiend en/of relevant is voor uw publiek. Indien u zelf geen schrijftalent bent en u wil dat de tekst ook op SEO-gebied goed scoort kan Inbound deze taak van u over nemen.

Geef een reactie