Wanneer u al een website heeft, zou het heel vreemd zijn moest daar absoluut niets van tekst op staan. Misschien bent u op zich eigenlijk ook wel tevreden over uw content: u weet tenslotte het meeste van uw bedrijf, uw diensten of producten. Schrijven voor het web is echter meer dan een opsomming van de feiten. Het moet vlot geschreven zijn, zoekmachines moeten er iets mee aan kunnen en best is de lay-out ook een beetje aangepast aan online lezen.
We hoeven echter niet meteen al uw gedane werk overboord te gooien. Een content audit kan de oplossing zijn voor uw vraag. Wij lezen al uw tekst na en kijken om te beginnen of er nergens een typefout ingeslopen is. Tegelijkertijd kijken we of de zinsstructuren wel correct zijn, of er ergens iets bij zit dat kan worden aangepast. Kortere zinnen lezen vlotter dan langere bijvoorbeeld. Om het grotere geheel te doen werken, bekijken we hoe het zit met de teksten inzake zoekmachines. Zijn de teksten optimaal geschreven en gestructureerd voor zoekmachines?
Na een content audit weet u perfect wat er goed en niet goed zit. U kan dan zelf aan de slag gaan met de verkregen informatie en herwerken waar nodig. Indien gewenst kan u na uw audit ook aan ons vragen om al uw teksten te herwerken. In samenspraak maken we dan content voor u – dit kan gebaseerd worden op uw eerdere teksten.