Hoewel mensen tegenwoordig natuurlijk al wel zeer vertrouwd zijn met het internet, en u er ongetwijfeld alles aan zal doen om uw website zo volledig en informatief mogelijk te maken, zullen er altijd wel bezoekers zijn die toch iets niet direct terugvinden of nog een extra vraag hadden willen stellen. Voor die mensen kan het makkelijk zijn om een live chat in de website te integreren.
De live chat functie laat bezoekers toe onmiddellijk iemand aan te spreken om een inlichting te bekomen. Van uw kant moet iemand beschikbaar zijn om te antwoorden. Het systeem kan worden meegeleverd bij een nieuwe website, maar kan ook mits wat aanpassingen worden geïntegreerd in een reeds bestaande website. De bezoeker werkt met een klein chat-schermpje op uw websitepagina’s zelf. U van uw kant kan een standaard chat-programma gebruiken dat compatibel is.
Dankzij live chat wordt uw website net dat ietsje persoonlijker. De drempel om via chat te communiceren is voor bezoekers vaak minder groot dan om de telefoon te nemen. Bij e-commerce websites is een live chat ondersteuning zeker makkelijk: potentiële klanten blijven niet met hun vragen zitten en worden onmiddellijk geholpen. Op die manier is de kans aanzienlijk groter dat ze hun bestelling ook effectief zullen afronden, in plaats van eerst nog eens verder op het internet te zoeken naar informatie. U misloopt geen enkele klant meer.